Kia Ceed 2017 - montaż Premium Car Audio

Montaż nagłośnienia Premium do Kia Ceed 2017

Tworzenie nagłośnienia Premium to nie tylko wymiana sprzętu audio na lepszy. To przede wszystkim cyfrowa obróbka sceny i charakterystyki grania poszczególnych elementów, którą uzyskujemy dzięki wzmacniaczom i procesorom z DSP.

Poniżej przykładowa realizacja odtwarzania i polepszania nagłośnienia w Kia Ceed z 2017r.

Na końcu galerii można znaleźć linki do powiązanych produktów z naszej oferty. Niektóre produkty, z czasem, mogą być zastępowane nowszymi.

Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu:

Kia Ceed 2017

Nasz Ceed był wyposażony w standardowy system nagłośnienia - 4 głośniki z przodu, 2 głośniki z tyłu, brak subwoofera. Typowy "basic". Całość nagłośnienia była przetwarzana przez fabryczne radio.

Klientowi zależało na mocnym graniu, wymieniliśmy więc przednie głośniki na porządniejsze Helix Ci3, od razu z wygłuszeniem drzwi, dołożyliśmy subwoofer 30cm Alpine SBE-1244BR i całość napędziliśmy i zestroiliśmy 6-kanałowym wzmacniaczem Helix M SIX DSP.

W przyszłości można jeszcze wymienić głośniki tylne na mocniejsze i wygłuszyć drzwi.

Bez cięcia kabli

Radio fabryczne nie ma gotowych wyjść ani na wzmacniacz ani na sobwoofer. Do podłączenia używamy specjalnych adapterów, jednak żeby nie wcinać się bezpośrednio w instalację auta używamy też przedłużaczy między radiem a instalacją i na niej się podpinamy. W wypadku demontażu sprzętu odpina się przedłużacz i zapina z powrotem oryginalną wiązkę, bez śladu ingerencji.

Wzmacniacz Helix M SIX DSP

Dzięki ostatnim osiągnięciom technologii klasy D wzmacniacze te mają niewielkie wymiary, a wyjątkowa wydajność gwarantuje niskie wydzielanie ciepła, co umożliwia bezproblemową instalację w wielu miejscach pojazdu. Modele wielokanałowe serii M dysponują mocą 100W RMS na kanał zarówno przy obciążeniu 4Ω, jak i 2Ω. 

W tym konkretnym przypadku przy układzie głośników 4+2 wybraliśmy wzmacniacz Helix M SIX 6-kanałowy z dwoma kanałami zmostkowanymi na subwoofer.

Subwoofer Alpine SBE-1244BR

Subwoofer jest to niezbędny element każdego dobrego systemu audio. Chcąc uzyskać większą ilość basu potrzebujemy adekwatnie większy głośnik. Mając przygotowaną instalację wzmacniacza mogliśmy odsłuchać skrzynki, które mieliśmy na miejscu i wybrać tą która zagra najlepiej - w tym wypadku wybór padł na Alpine SBE-1244BR.

Skrzynka ta ma też ciekawą cechę - może grać jako skrzynka "zamknięta" lub "bass-reflex". Wystarczy tylko włożyć lub wyjąć zasłonę komory. To są dwa zupełnie różne brzmienia basu, więc mamy możliwość wyboru, które brzmienie bardziej preferujemy.

Głośniki Helix i wygłuszenie drzwi

Seria i3 – to absolutny hit w stosunku ceny do jakości. Oczywiście nie brakuje im cech, które zapewniają możliwości brzmieniowe. Dzięki innowacyjnej membranie Cenosphere, gdzie stożek pokryty jest warstwą małych pustych w środku kulek wykonanych z tlenku glinu, wydajnym obwodom magnetycznym oraz głośnikowi wysokotonowemu z wyjątkowo stabilną kopułką wykonaną z tytanu, COMPOSE i3 gwarantuje pierwszorzędne doznania dźwiękowe. Kosze wykonane są z zaawansowanego technologicznie kompozytu polimerowego, który jest dodatkowo wzmocniony szklanymi koralikami w celu uzyskania maksymalnej sztywności i możliwie najniższego naturalnego rezonansu własnego. Niezwykle precyzyjne i silne układy magnetyczne dbają o wysoką skuteczność i niskie zniekształcenia.

Przy głośnikach tej klasy, napędzanych dodatkowo wzmacniaczem, bardzo wskazane jest już wygłuszenie drzwi. Zwłaszcza w samochodach azjatyckich. Niweluje nam to drgania i rezonowanie ze strony elementów drzwi, a także poprawia brzmienie samych głośników grających w szczelniejszej komorze. Wygłuszamy drzwi 3-warstwowo korzystając najczęściej z mat marki CTK.

Montaż i strojenie wzmacniacza

Digital Signal Processing – DSP, to „mózg” każdego samochodowego systemu hi-fi. DSP służy jako „kontroler” dla źródeł dźwięku w samochodzie i kompensuje nieoptymalne miejsca montażu w pojeździe. Dodatkowo zalety dźwięku HiRes w samochodzie pojawią się tak naprawdę tylko w przypadku procesora DSP. Analiza, konfiguracja, przesunięcie czasowe czy pomiar częstotliwości mikrofonem pomiarowym to tylko część funkcji jednego z najbardziej zaawansowanych programów w branży car audio. Wystrojenie wzmacniacza z DSP daje nam możliwość odsłuchu nieodbiegającego od jakości studyjnej czy koncertowej co seryjne nagłośnienie nie jest nam w stanie zapewnić.